سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز یک تیم جوان و کوشا دارد که در زمینه فعالیت آنها در خصوص پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت و ...میباشد.

۲۸ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در تست پاپ اسمیر (Pap smear) ، سلول هایی از دهانه رحم جمع آوری شده و به آزمایشگاه فرستاده میشود. شناسایی زود هنگام سرطان دهانه رحم که با آزمایش پاپ اسمیر ممکن میشود، احتمال موفقیت درمان را بسیار بیشتر میکند. همچنین در پاپ اسمیر میتوان تغییراتی در سلول های دهانه رحم را که نشان میدهند در آینده سرطان ایجاد میشود (پیش سرطانی) شناسایی کرد. شناسایی این سلول های غیر طبیعی اگر زود انجام شود از بروز سرطان دهانه رحم جلوگیری میکند. برای انجام آزمایش پاپ اسمیر می بایست برروی لینک کلیک کنید.

پاپ اسمیر چیست؟

پاپ اسمیر نوعی تست غربالگری برای سرطان دهانه رحم می باشد که برای بررسی سلول های پیش سرطانی، و سرطانی از این آزمایش کمک گرفته می شود. برای انجام این آزمایش از سلول های دهانه رحم نمونه گیری می شود. هرچند در زمان انجام این فرآیند ممکن است مختصری ناراحتی پیش آید ولی بعد از آن هیچ درد بلند مدتی فرد متوجه نخواهد شد.

آزمایش پاپ اسمیر که نام لاتین آن Pap Smear test می باشد یکی از بهترین روش ها برای تشخیص سرطان دهانه رحم می باشد، سرطان رحم چهارمین دلیل مرگ در بین زنان دنیا می باشد. آزمایش پاپ اسمیر می تواند انواع خاصی از عفونت های ویروسی مثل عفونت hpv یا همان زگیل تناسلی را تشخیص بدهد.

تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر در آزمایشگاه مندل چگونه انجام می شود؟

این تست در مطب پزشک و فقط در چند دقیقه انجام می شود. برای این تست درآوردن کامل لباس ها یا بخش پایین تنه کافی می باشد. سپس در حالی که زانو ها خم است بیمار باید روی تخت آزمایش به صورت طاقباز دراز بکشد و پزشک به آرامی وسیله ای شبیه به برس یا فرچه را در داخل واژن فرو برده و به آرامی سلولهای دهانه رحم و انتهای واژن را بر می دارد.

نمونه برداری از رحم خطری نخواهد داشت. تعدادی از پزشکان نیز از ابزاری به نام سیتوبراش استفاده می‌کنند که ترکیبی است از کاردک و قلم ‌مو، بستگی به آزمایشی که انجام می شود پزشک نمونه های جمع آوری شده را به داخل ظرفی که حاوی مایعی مخصوص برای حفظ نمونه است (تست پاپ اسمیر با پایه مایع) یا داخل یک اسلاید شیشه ای (تست پاپ اسمیر مرسوم) انتقال می دهد.

نمونه ها به آزمایشگاه انتقال داده می شود و برای شناسایی ویژگی های سلول هایی که نشان دهنده سرطانی یا پیش سرطانی بودن رحم هستند، زیر میکروسکوپ آزمایش می شوند. موارد غیر تشخیصی مانند سلول های خون، سلول های التهابی و موکوس حذف می شوند و آزمایشگر تنها سلول های دهانه رحم را منتقل می کند.

نتایج آزمایش پاپ اسمیر :

نتایج آزمایش های پاپ اسمیر بسیار دقیق است و انجام این غربالگری تا 80 درصد موجب کاهش نرخ ابتلا به سرطان دهانه رحم شده است. پاپ اسمیر راه بی خطری برای غربالگری سرطان دهانه رحم است اما عاری از خطا و عوارض نیست. ممکن است نتایج منفی کاذب هم به دست آید به این معنی که تست وجود ناهنجاری را نشان نداده اما ممکن است سلول های غیر نرمال وجود داشته باشد. فاکتورهایی مانند؛ جمع آوری ناکافی سلول ها، تعداد کم سلول های غیرنرمال و وجود خون یا التهاب که سلول های غیرنرمال را پنهان می کند، می توانند سبب نتایج منفی کاذب شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید برروی لینک آزمایش پاپ اسمیر کلیک کنید.

  • cyber guys
  • ۰
  • ۰

ویروس HPV گروهی متشکل از بیش از ۶۰ نوع ویروس است که بعضی از آن‌ها باعث زگیل تناسلی می‌شوند. طی بررسی‌ها برای زگیل  تناسلی، ممکن است پزشکتان برای بررسی HPV نیز آزمایشی پیشنهاد دهد. ویروس اچ پی وی (HPV) یک عفونت ویروسی است که بین افراد از طریق تماس پوست به پوست منتقل می‌شود. برخی از انواع HPV می‌توانند باعث ایجاد زگیل‌ تناسلی شوند. دیگر انواع این ویروس با سرطان دهانه رحم و سایر اعضای بدن ارتباط دارند و برخی از انواع HPV باعث زگیل‌ های معمولی می‌شوند که شما می‌توانید در سایر قسمت‌های بدن مانند دست یا پا خود پیدا کنید. برای انجام آزمایش hpv برروی لینک کلیک کنید.

دهانه رحم چیست؟

سرویکس یا دهانه رحم در لگن قرار دارد و قسمت انتهایی و باریک آن است. دهانه رحم یک محل عبور است که رحم را به واژن وصل می‌کند. از دهانه رحم در طی تماس جنسی، مخاط ترشح می‌شود که به اسپرم کمک می‌کند تا از واژن و از طریق دهانه رحم وارد شود. هنگام بارداری دهانه رحم محکم بسته می‌شود تا جنین در داخل رحم باقی بماند. در زمان تولد کودک دهانه رحم باز شده و نوزاد از این طریق خارج می‌شود.

سرطان دهانه رحم چیست؟

سرطان دهانه رحم نوعی سرطان است که در سلول‌های قسمت پایین رحم و متصل به واژن، رخ می‌دهد. هنگامی که سلول‌های دهانه رحم رشد غیر طبیعی دارند و به سرعت تکثیر می‌شوند، سرطان گردن رحم اتفاق می ‌افتد.مثلا یکی از عوامل محرک سرطان دهانه رحم تماس با ویروس پاپیلومای انسانی یا همان hpv است که در سلول‌های سرویکس جهش ایجاد می‌شود. این جهش باعث می‌شود سلول‌های طبیعی به سلول‌های غیر طبیعی تبدیل شوند. سلول‌های غیرطبیعی جمع شده و توده ‌ای به نام تومور را تشکیل می‌دهند. توده یا تومور در سرویکس می‌تواند خوش‌خیم یا بدخیم باشد. برای انجام آزمایش hpv می توانید برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش hpv برای تشخیص سرطان رحم

آزمایش hpv چیست؟

کی از شایع ترین بیماری های مقاربتی، بیماری HPV است و همه افرادی که رابطه های جنسی دارند برای پیشگیری از این ویروس می توانند به صورت دوره ای آزمایش HPV را انجام دهند. در این مقاله قصد داریم با ویروس HPV بیشتر آشنا شویم. جهت انجام آزمایش HPV در آزمایشگاه مندل می توانید برروی لینک کلیک کنید و یا با شماره 02188198077 تماس بگیرید.

درواقع این آزمایش برای تشخیص ویروس HPV است نه تغییرات یاخته ای یا سلولی. جالب است بدانید این آزمایش بر روی همان نمونه پاپ اسمیر انجام می شود و نیازی به گرفتن نمونه جداگانه وجود ندارد. در نتیجه با توجه به صلاح دید پزشک معالج می توانید همزمان هم آزمایش پاپ اسمیر و هم آزمایش HPV را با یک بار نمونه گیری انجام دهید. به انجام همزمان تست پاپ اسمیر و تست hpv که به آن co-testing می‌گویند و روشی برتر برای یافتن زود هنگام سرطان دهانه ی رحم در زنان بالای ۳۰ سال می باشد.

 

  • cyber guys
  • ۰
  • ۰

تغذیعه و کرونا

یک مطالعه جدید که توسط محققان اروپا انجام شده است ، نشان می دهد که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری ویروس کرونا 2019 (کووید-19) در کشورهایی که رژیم های غذایی سرشار از سبزیجات تخمیری دارند کمتر است.در اوایل سال جاری ، ژان بوسکت و همکارانش بررسی کردند که آیا ممکن است رژیم غذایی به تغییر قابل توجه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا که بین کشورها مشاهده شده است کمک کند. این مطالعه نشان داد که در برخی از کشورها با میزان مرگ و میر کم ، مصرف غذاهای سنتی تخمیری زیاد بوده است.

محققان می گویند ، اگر فرضیه آنها در مطالعات آینده تأیید شود ، کووید-19 اولین بیماری همه گیر عفونی است که شامل مکانیسم های زیستی مرتبط با از بین رفتن "طبیعت" میباشد.

به گفته آنها ، تغییرات مهم در میکروبیوم ناشی از زندگی مدرن و مصرف کمتر مواد غذایی تخمیری ممکن است باعث افزایش شیوع یا شدت بیماری شود.

از زمان آغاز شیوع کرونا در ووهان چین در اواخر سال گذشته ، تنوع جغرافیایی قابل توجه و غیر قابل توضیحی در تعداد افراد مبتلا و میزان مرگ و میر وجود داشته است.

به عنوان مثال در اروپا میزان مرگ و میر در ایتالیا ، فرانسه و انگلیس در مقایسه با بالکان و برخی از کشورهای شمال اروپا بسیار بالا بوده است. اختلافات مشابهی نیز در سراسر جهان مشاهده شده است.

بوسکت و همکارانش می گویند ، اگرچه عواملی از قبیل سن ، زمان درگیری ، نوع اشتغال و شرایط مسکن مهمترین عوامل هستند ، اما سایر عوامل مرتبط مانند تغذیه را نباید نادیده گرفت.

نقش تغذیه

بسیاری از غذاها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند. فرآیند تخمیر باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی محصولات غذایی از جمله شیر ، میوه ها ، سبزیجات و گوشت می شود.

بوسکت و تیمش فرض کردند که مصرف غذاهای تخمیر شده ممکن است برخی از تفاوت های میزان مرگ و میر ناشی از کووید 19 را در بین کشورهای اروپایی توضیح دهد.

برای آزمایش این فرضیه ، این تیم از داده های بانک اطلاعات جامع مصرف مواد غذایی اروپا (EFSA) برای ارزیابی میزان مصرف غذاهای مختلف تخمیری توسط کشورها ، از جمله سبزیجات ، شیر ، ماست ، شیر ترش ، سبزیجات ترش و ترشی ها استفاده کرد.

میزان مرگ و میر ناشی از کووید-19 با استفاده از اطلاعات مرکز منابع ویروس کرونا جان هاپکینز محاسبه شد و از آژانس آمار اروپا موسوم به یورواستات برای به دست آوردن اطلاعات مداخله کننده ، از جمله تولید ناخالص داخلی ، تراکم جمعیت ، نسبت سن بالای 64 سال ، نرخ بیکاری و شیوع چاقی استفاده شد.

محققان گزارش کردند که از بین تمام متغیرهای مورد بررسی ، تنها سبزیجات تخمیر شده تأثیر معنی داری بر میزان مرگ و میر کشورها داشتند.

برای هر گرم افزایش در ​​مصرف متوسط ملی سبزیجات تخمیر شده در روز ، خطر مرگ و میر ناشی از کووید19 35.4 درصد کاهش یافته است.

این تیم نوشت : " اگرچه این مطالعه تنها نشان دهنده نقش رژیم غذایی درکووید-19 میباشد ، با این حال ، این فرضیه مورد دیگری است که نشان می دهد غذاهای سنتی تخمیری ممکن است در جلوگیری از ابتلا به نوع شدید کووید-19 در سطح کشور نقش داشته باشند."

محققان خاطرنشان کردند که مطالعه آنها به کشورهای اروپایی محدود است و آزمون این فرضیه در سایر مناطق که مصرف مواد غذایی تخمیری زیاد و میزان مرگ و میر ناشی از کووید-19 کم است ، مفید خواهد بود.

بوسکت و تیمش میگویند ، به عنوان مثال ، در آسیا ، میزان مرگ و میر بسیار پایین است و به نظر می رسد این بیماری همه گیر تحت کنترل باشد. آنها می نویسند : "همین اتفاق در آفریقا که پیش بینی می شد شیوع کووید-19 فاجعه بار باشد اما میزان مرگ و میر کم است نیز اتفاق افتاد."نویسندگان می گویند استفاده از اطلاعات مربوط به مصرف مواد غذایی از چنین کشورهایی برای انجام مطالعات قطعی اپیدمیولوژیکی و مکانیسمی به منظور تأیید یافته های فعلی بسیار ارزشمند خواهد بود.

" از بین رفتن طبیعت" ممکن است نقش داشته باشد

" اگر این فرضیه ثابت شود ، کووید-19 اولین بیماری همه گیر عفونی است که سازوکارهای زیستی آن با از بین رفتن طبیعت همراه است."

" زمانی که زندگی مدرن منجر به کاهش مصرف غذاهای تخمیری شد ، میکروبیوم به شدت تغییر یافت ، و این امر ممکن است انتشار یا شدیدتر بودن ویروس کرونا را تسهیل کرده باشد."

این تیم نتیجه گرفت ، این فرضیه مستلزم انجام مطالعات فردی در کشورهایی میباشد که به طور گسترده دارای مصرف بالای سبزیجات تخمیری میباشند.

  • cyber guys
  • ۰
  • ۰

اصول گفتگو و هنر گفتگو به خصوص در خانواده یکی از مهم ترین هنرها و مهارت هایی می باشد که هر شخص باید آن را به طور کامل فرا گیرد. نحوه گفتگو و سخن گفتن شما شخصیت شما را به دوستان، آشنایان، مربیان، کارفرمایان و همکارانتان معرفی می کند و به عبارتی دیگر نحوه سختن گفتن شما نشان دهنده شخصیت وجودی شماست. دوره هایی که به شما در این خصوص کمک میکند عبارتند از دوره اصول گفتگو، مدیریت اضطراب، مدیریت استرس، تجسم خلاق، تفکر عقلانی می باشد.

گفتگو چیست؟

گفتگو جزو ذات انسان است. انسان موجود اجتماعی است و گفت وگو مهم ترین وجه این مدنیت است. گفت وگو فقط به معنای رد و بدل کردن افکار و احساسات و اطلاعات نیست. بلکه ذهن ها و شعورها را با هم مرتبط می‌سازد و وسیلۀ می گردد برای دسترسی به حوزه‌های مشترک وجود انسان . حوزه‌های مشترکی که بین انسان ها وجود دارد و بر رفتار و افکار و اعمال انسان تأثیر گذار است، ولی آگاهی نسبت به آن‌ها کم است و در صورت عدم آگاهی نسبت به آن ها تأثیر ناکارآمد بر اخلاق انسان دارد.

گفت و گو دو جنبه دارد، جنبه ‌ای به بیرون و در ارتباط با دیگران و جنبه‌ای هم در درون به عنوان گفت وگوی درونی که همه با آن آشنا هستیم. راه دسترسی به درون و گفتگوی واقعی با خود از طریق گفت و گو با دیگران حاصل می‌شود. در کنجی نشستن و با خود گفتگو کردن و در صدد فهم درون خود برآمدن راه به جایی نمی‌برد.

انواع گفتگو :

  •  گفتگو با خود (برای آشنایی بیشتر از گفتار درونی می توانید برروی لینک کلیک کنید)
  • گفتگو با دیگران
  • گفتگو با طبیعت
  • گفتگو با خداوند

نکاتی که باید در آداب گفتگو با دیگران رعایت کنید عبارتند از :

  • سوالات متعدد و متنوعی بپرسید
  • تعریف کردن
  • بحث کوتاه
  • صرفا شما گفتگو را در دست نگیرید
  • در گفتگو با دیگران مهربان باشید

اصول گفتگو

چگونه بهتر گفتگو کنیم (اصول گفتگو)؟

گفتگو کردن هم مانند هر مهارت دیگری با تمرین و تکرار بهتر میشود و دراین مورد باید با آدمهایی که اهل گفتگو هستند و چیزی برای گفتن دارند صحبت کنیم،همانطور که برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی باید با کسی که میتواند با شما صحبت کند تمرین کنید هر چند که ممکن است اشتباهاتی داشته باشید اما به تدریج تقویت میشوید و مسلط خواهید شد.

هدف مرکزی گفتگو چیست؟

گفتگو ابزار ارتباط است. ما برای انتقال پیام و منظور خود به مخاطب (آن گونه که می خواهیم) و دریافت پیام شنونده خطاب به خود( آن گونه که هدف اوست) به گفتگو نیاز داریم. به این ترتیب گفتگو هم به منظور انتقال اطلاعات و ایده ها و هم دریافت آنها به کار می آید. گفتگو خود یک هدف نیست اما راهی بسیار موثر برای رسیدن به هدف است. هیچ بحران و یا درگیری در طول تاریخ بشر یافت نمی شود که سرانجام به یک گفتگو ومذاکره راه نبرده و از آن طریق حل نشده باشد. از دگر سو، ریشه اکثر درگیری ها، بدفهمی ها و . . .

برخی از اصول گفتگو که باید رعایت کنید :

  • رفتار دوستانه‌ داشته باشید
  • روشن حرف بزنید
  • خودتان باشید
  • قبل از صحبت کردن فکر کنید
  • فروتن باشید
  • هنر گوش دادن را بیاموزید

 

تفاوت گفتگو با بحث و جدل :

منظور از گفتگو، بحث و جدل و مناظره نیست. همه این ها برای به کرسی نشاندن غرض و منظوری از پیش تعیین شده هستند. البته گفتگو با بحث و جدل تفاوت های دیگری هم دارد .
در یک گفتگوی به دنبال راه حل می گردیم اما در بحث بیشتر می خواهیم دانش خودمان را به رخ دیگری بکشیم. ما در گفتگوی در پی یافتن پاسخ برای سوال هایمان هستیم اما در بحث همیشه می خواهیم جواب سوال طرف مقابل را بدهیم.
هدف یک گفتگوی صحبت کردن با دیگری است به همین خاطر در پایان یک گفتگو هر دو طرف برنده اند اما در بحث همیشه یک شکست خورده و یک برنده وجود دارد به این خاطر که هدف بحث برنده شدن است. در گفت و گو ما اصل را بر برابری خودمان با دیگری می گذاریم اما در بحث روی تفاوت های خودمان با دیگری تاکید می کنیم.

  • cyber guys
  • ۰
  • ۰

علت اضطراب چه می تواند باشد، اینکه شما بدانید استرس و اضطراب داشتن همیشه بد نیست. این حالات در کوتاه مدت می‌تواند به شما کمک کند تا بر یک چالش و یا وضعیت خطرناک غلبه کنید. اگر ما قدری اضطراب را تجربه نمی‌کردیم، ممکن بود انگیزه‌ای برای انجام کارهایی ضروری خود نداشتیم. (برای مثال، مطالعه برای یک امتحان مهم!). با این حال اگر استرس و اضطراب در زندگی روزانه اختلال ایجاد کند، ممکن است نشان‌ دهنده یک مسئله جدی‌تر و زمان کمک گرفتن از یک متخصص باشد.

علت اضطراب چیست؟

می توان گفت اضطراب هنگامی در فرد بروز می‌کند که شرایط استرس‌زا در زندگی او بیش از حد طولانی شود یا به ‌طور مکرر رخ دهد، و یا اینکه دستگاه عصبی بدن نتواند برای مدتی طولانی همچنان بسیج باقی بماند. دوره هایی که به شما در این خصوص کمک میکند عبارتند از مدیریت استرس و مدیریت اضطراب که کافیست برروی لینک کلیک کنید.

در این صورت بدن فرسوده و در برابر بیماری‌ های جسمی و روانی (مانند اضطراب) آسیب‌ پذیر می‌شود این استرس و اضطراب و دلشوره یک حالت نابسامان و درهم ریختگی جسمانی مخصوصاْ در قفسه سینه همراه با یک نگرانی فکری می باشد که هشداریست برای وقوع یک اتفاق واقعی و یا خیالی .

معمولا اضطراب بیمارگونه یک جنبه خیالی و یا بدون هیچگونه دلیلی می باشد که فرد قادر به کنترل آن نیست و یا اینکه می تواند با دارو بطور موقت آنرا کنترل نماید. تجربه نشان داده است که روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی به همراه هم می تواند فرد را به صورت اساسی و ریشه ای درمان کند . حالتهای اضطراب همان آشفتگی و بیقراری جسمی و فکری می باشد که در فرد بوجود می آید.

از دیگر عوامل مهم اختلالات اضطراب، زمینه‌ی ارثی و ژنتیک است و احتمال ابتلای افرادِ دارای سابقه‌ی اختلال اضطرابی در خانواده، نسبت به سایرین بیشتر است. اضطراب هم مانند بیماری‌های قلبی، سرطان و … از طریق DNA منتقل می‌شود؛ هر چند تا امروز ژن خاصی که مسبب بروز اضطراب باشد شناخته نشده است و به نظر می‌رسد که چندین ژن در تعامل با هم باعث بروز این اختلال می‌شوند.گ

علت اضطراب

علائم اضطراب :

تیک عصبی
دل درد
تنفس سریع
ضربان قلب سریع
عریق زیاد
لرزش
تکرر ادرار
تغییرات اشتها
ترس یا عصبانیت
مشکلات تمرکز
انتظار عذاب و عقوبت
خشم غیر منطقی
بی قراری

علت اضطراب و استرس در زنان چیست؟

موفقیت در کار و کسب درآمد کافی، به‌ خصوص با بالارفتن سن و پیش‌آمدن بازنشستگی، موضوع اصلی نگرانی‌ های زنان است. چنین نگرانی ‌هایی در زنان عمیق تر از مردان بروز می‌کند که البته این تفاوت منحصر به موضوع کار و پول نیست. روی‌ هم ‌رفته،طبق گزارش انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، تشخیص اختلال اضطراب در زنان دو برابر مردان اتفاق می ‌افتند.

هشتاد درصد زنان گفته ‌اند که یائسگی باعث اضطراب آنها شده است. هورمون استروژن در تنظیم خلق و خو، تنظیم خواب، و احساس کلی سلامتی و راحتی شما نقش دارد. سطح این هورمون در پیش‌یائسگی شروع به بالا و پایین رفتن می‌کند. حتی اگر پیش‌از‌این روحیه آرام‌تری داشتید، تحقیقات نشان می‌دهد در دوره‌ پیش ‌یائسگی و بعد از آن نسبت به اضطراب آسیب ‌پذیرتر خواهید بود.

روش درمان اضطراب و استرس :

  • برای لذت بردن برنامه ریزی کنید، مثلا به دیدن یک فیلم کمدی، پیاده روی یا کوهنوردی بروید.
  • از تکنیک های آرام سازی و رها سازی (Relaxation) استفاده کنید.
  • سعی کنید تنش ها را با ورزش سنگین و ماساژ رها کنید.
  • در مشکلات قبلی خود باقی نمانید. تغییراتی در شرایط ایجاد کنید که احساس راحتی بیشتری داشته باشید و اجازه دهید تا مشکلات را پشت سر بگذارید.
  • علایم اضطرابی خود را یادداشت کنید و گاهی به همسر یا دوست صمیمی خود آنها را بگویید، برخی مواقع گفت وگو با یک دوست از اضطراب شما می کاهد.
  • فکر خود را مشغول مسائل مثبت و غیراضطراب زا کنید.
  • از خوردن کافئین و شکلات و نیکوتین دوری کنید.
  • cyber guys
  • ۰
  • ۰

مدیریت عصبانیت خود را با استفاده از تکنیک های ساده ای مانند ورزش، سکوت، آگاهی و … می توانید در دست بگیرید. اولین قدم برای کنترل خشم این است که بتوانید به موقع بروز این هیجان را در خود تشخیص دهید. عصبانیت در هرکسی می‌تواند با علائم خاصی بروز کند. مدتی خود را زیرنظر بگیرید تا بفهمید زمانی که خشمگین هستید چه علائم جسمانی، شناختی و روانی را تجربه می‌کنید. هرچقدر زودتر بتوانید وقوع علائم خشم را در خود تشخیص دهید بیشتر می‌توانید آن را تحت کنترل خود در بیاورید.

خشم چیست؟

خشم نوعی هیجان است که از لحاظ شدت می‌تواند خفیف، شدید و یا ویرانگر باشد. خشم نیز همانند سایر هیجانات موجب تغییرات زیادی در سیستم فیزیکی و بیولوژیکی ما می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تنفس سریع، افزایش ضربان قلب، فشار خون و میزان ترشح آدرنالین و نورآدرنالین اشاره کرد. برای مدیریت استرس و مدیریت اضطراب و هوش هیجانی می توانید برروی لینک کلیک کنید.

مدیریت عصبانیت چیست؟

کنترل عصبانیت، فرایند یادگیری به رسمیت شناختن نشانه هایی که شما در حال عصبانیت اقدام به آنها می کنید و آرام می گیرید می باشد. کنترل و مدیریت عصبانیت،سعی می کند که شما را از حال و احساس عصبانیت بیرون آورد و یا شما را به ادامه دادن عصبانیت تشویق نمی کند. عصبانیت یک احساس متقابل، نرمال و سالم است.

مدیریت عصبانیت

برای مدیریت عصبانیت چه کاری در ابتدا می بایست انجام دهید؟

چه چیزی دکمه عصبانیت شما را فشار می دهد؟ به عنوان مثال، وقتی خسته هستید، ناراحت هستید، شب خوب نخوابیده اید، یا کسی که با شما رفتار گستاخانه ای کند؟عوامل خارجی (دوست بی ادب) و عوامل داخلی (خود خسته شما) وجود دارند که وارد بازی می شوند.شما باید از این محرک ها آگاه باشید تا بفهمید چه شرایطی شما را به یک کشور عصبانی می فرستند.این مرحله اول مستلزم این است که تا حدی از آنچه در حال رخ دادن است آگاه باشید و تشخیص دهید که چه چیزی شما را خاموش می کند.

برای کنترل خشم چه راهکاری وجود دارد؟

طبق گزارشات انجمن روانشناسان آمریکا،تکنیک هایی مانند نفس عمیق و تصاویر و صداهای آرام بخش، می توانند باعث آرام شدن شما شوند و اجازه عصبانیت و خشونت را به شما نمی دهند. همچنین این انجمن شیوه های خاصی را که به آرام شدن شما کمک می کنند را ارائه داد.

  • استفاده از کلماتی همچون آسان بگیر، راحت باش و من در کنترل آرامش هستم می توانند به آرام شدن شما کمک کنند.
  • گرایش به ورزش هایی مثل یوگا، تای چی و مدیتیشن
  • نفس عمیق از قفسه سینه
  • استفاده از تصاویری که با تجسم آنها آرامش جذب بدنتان شود

استفاده از روان درمانی برای کنترل خشم :

ممکن است خشم شما آن ‌قدر شدید باشد که عملکردتان را در زندگی به طور کلی تحت تأثیر قرار دهد. برای مثال مشکلاتی در روابط عاطفی‌تان پدید آید و یا روابط شغلی‌تان آسیب ببیند. در این شرایط احتمال دارد که نتوانید به تنهایی و با استفاده از راهکارهای خانگی مشکل خود را حل کنید. به همین خاطر بهتر است که به یک مشاور روانشناس مراجعه کنید. ما به صورت دوره های غیر حضوری برای شما در زمینه بیماری های روان تنی و روانشناسی آنلاین داخل سایت قرار داده ایم.

روش های کنترل خشم و عصبانیت :

  • قدم بزنید
  • نفس عمیق بکشید
  • بشمارید
  • حرکات کششی انجام دهید
  • مدیتیشن کنید
  • موسیقی های آرامش بخش استفاده کنید
  • به خودتان فرصت دهید
  • پیش از هر واکنشی مکث کنید
  • با یک دوست صحبت کنید
  • عصبانیت و دلایل آن را بنویسید
  • cyber guys
  • ۰
  • ۰

تربیت فرزندان موفق از مهمترین دغدغه‌ های والدین است. کدام پدر و مادری هست که دلش نخواهد فرزندش آینده‌ای سرشار از موفقیت و خوشبختی داشته باشد؟ موفقیت فرزندان با اصول تربیتی والدین رابطه‌ ای مستقیم دارد. همه افراد دوست دارند فرزندانشان فوق‌العاده باشند و هر شخص بسته به شخصیت و اصول خود، راه و روشی را برای تربیت صحیح فرزندانش انتخاب می‌کند. دوره اصول گفتگو ، شیوه برخورد با افراد پرخاشگر می تواند به شما در این خصوص کمک کند.

چند ویژگی والدین موفق عبارتند از:

  • در قوانین و مقررات تربیتی خانواده ثبات دارند
  • سلامتی و نشاط فرزندان برایشان مهم است
  • خودشان درست رفتار می‌کنند و فقط حرف نمی‌زنند
  • به مهرورزی به فرزندان و ارتباط حسی و فیزیکی اهمیت می‌دهند
  • موفق بودن را تمرین می‌کنند و به فرزندان نشان می‌دهند

راه های تربیت فرزندان موفق در جامعه :

به فرزندتان گوش کنید و به زبان او عادت کنید اگر فرزند شما نمی تواند شما را درک کند، نمی تواند از شما چیزی یاد بگیرد ، بر روی پیامی که می خواهید به فرزندتان انتقال دهید تمرکز کنید، و سپس بهترین راهش را انتخاب کنید نه پیچیده ترین راه و یا روش های فنی برای انتقال این پیام.

اجازه ندهید فرزند شما در حالی رشد کند و فکر کند که خوشبختی به پیروزی وابسته است ، اگر فرزند شما اینگونه فکر کند، از خود متنفر خواهد شد و در زمان شکست ناراحت خواهد بود. پس چگونه بسیاری از بچه ها این ایده را دارند که برنده شدن همه چیز است؟ قطعا از طرف پدر و مادرشان. اگر شما در هنگام بازی، توپتان را از دست دهید، زمانی که شکست می خورید سر کودکتان فریاد می زنید، در این صورت به او یاد می دهید که برنده شدن از همه چیز مهم تر است. بعضی از والدین معتقدند که این اشتباه است.

تربیت فرزندان موفق

ویژگی والدین موفق و روش آنها در تربیت فرزندان :

  1. پند واندرزهای خود را ابتدا، خود تمرین می کنند
  2. استقامت و پایداری دارند
  3. درباره ارتباطات فیزیکی بسیار آگاه و محتاط هستند
  4. تهاجمی نیستند ، اهل منطق و متقاعد هستند
  5. به فرزندانشان اهمیت خواب کافی را می آموزند
  6. گوش می دهند پس گوش دهید ، گوش دهید
  7. به فرزندانشان اهمیت خواب کافی را می آموزند

اعتماد به نفس کودک شما تحت تأثیر کیفیت اوقاتی است که شما با او صرف می کنید، نه مقدار و زیادی این زمان! در زندگی های بسیار شلوغ این زمانه اکثر ما در فکر کارهای بعدی یا عقب افتاده و مشغله های روزمره هستیم و در حالیکه فرزندمان با ما صحبت می کند صد درصد حواسمان متوجه او نیست. اکثرا وانمود می کنیم که گوش می دهیم! خیلی اوقات هم تلاش فرزندان را که سعی می کنند با ما ارتباط برقرار کنند نادیده می گیریم. اگر اوقات مفیدی را هر روزه به کودک اختصاص ندهیم (اوقاتی که فقط متوجه او باشیم) کم کم ناهنجاری های رفتاری در او بروز خواهد کرد. از نظر کودک، اگر به او عکس العمل (حتی) منفی نشان دهیم بهتر از آن است که به او بی توجهی کنیم.

مهم است که به درستی احساسات کودک را درک کنیم و این گونه مسئله را نبینیم که آیا احساسات او درست هستند یا غلط. وقتی کودک می گوید: “مامان، تو هیچ وقت به من توجه نداری” (در حالی که شما تازه با او بازی کرده اید) او فقط احساسش را بیان کرده. در این موقع بهتر است به احساسش ارزش دهید و بگویید: ” بله، احساس می کنم خیلی وقت است که با هم بازی نکرده ایم”.

در دوره والدین موثر فرزندان موفق چه می آموزیم:

در دوره والدین موثر، فرزندان موفق الگوهای رفتاری والدینی که به شکل موثر با فرزندانشان رفتار می کنند را یاد می گیریم. اینکه آنها چه رفتارهایی دارند، چه عادتهایی دارند، نقاط ضعف را چگونه مدیریت می کنند.

با یادگیری مهارتهای فرزندپروری و سبک های فرزندپروری شما می توانید موثرتر، با فرزندتان مخصوصا فرزند نوجوانتان برخورد کنید، رابطه برقرار کنید، تا جاذبه های ارتباطی شما و فرزندتان آنقدر بالا باشد که جاذبه های محیط اجتماع و گروه همسن نتواند او را به شکل نامطلوبی تغییر دهد، بلکه در آن محیط ها بتواند نقش یک رهبر اثرگذار را داشته باشد.

  • cyber guys
  • ۰
  • ۰

دوربین مداربسته کنترل از راه دور به شما این امکان را می دهد تا هنگامی که در منزل یا مغازه خود نیستید، بتوانید از راه دور مکان مورد نظر خود را زیر نظر داشته باشید. نصب دوربین کنترل از راه دور و چگونگی انجام آن را از ما بخواهید و بپرسید. کافیست با شماره ۰۹۱۲۶۷۸۸۳۷۸ تماس بگیرید. مجموعه ما در نصب دوربین مداربسته، نصب جک درب، نصب درب ریلی، نصب کرکره برقی، نصب راه بند، نصب دزدگیر اماکن، نصب درب شیشه ای سکوریت با انواع برندها و مدل ها سالها تخصص و تجربه دارد.

کنترل دوربین از راه دور یا مشاهده تصویر دوربین محل شما از طریق اینترنت بر روی کامپیوتر شخصی یا تلفن همراه همیشه باعث احساس امنیت و اشراف دارد این سوال ایجاد می‌شود که چگونه می توان تصویری که توسط دوربین های مداربسته در حال ضبط است را از مکان های دورتر از طریق اینترنت مشاهده نمود؟ سیستم‌های نظارتی همیشه مبتنی بر مشاهده آنلاین بوده و نباید از هیچ لحظه ‌ای غافل شد!

یکی از امکانات بسیار خوبی که در دستگاه های DVR و NVR در سیستم دوربین های مداربسته وجود دارد امکان مشاهده تصاویر همه دوربین های مداربسته از راه دور (کنترل دوربین از راه دور) و از طریق اینترنت می باشد.برای دستیابی به چنین امکانی لازم است یک سری امکاناتی مانند اینترنت و IP اختصاصی را از قبل تدارک دیده باشید. البته در بسیاری از دستگاههای DVR جدید و به روز نیاز به IP اختصاصی حذف شده و با در اختیار داشتن هر نوع اینترنت، شما می توانید کنترل دوربین از راه دور داشته باشید.

انتقال تصویر چطور امکان کنترل دوربین از راه دور را فراهم می کند؟

از طریق انجام انتقال تصویر اینترنتی دوربین ها شما خواهید توانست تصاویر را در محیط اینترنت از طریق موبایل یا کامپیوتر ببنید. انتقال تصویر به نحوی اتصال به تصاویر دوربین ها از طریق شبکه های کامپیوتری است. این کار می تواند در شبکه داخلی یا شبکه اینترنت انجام شود. در انتقال تصویر اینترنتی دستگاه DVR یا NVR به اینترنت متصل شده و امکان انتقال تصاویر دوربین ها را فراهم می کند.

دوربین مداربسته کنترل از راه دور - نصب دوربین کنترل از راه دور

مزایای دوربین مداربسته کنترل از راه دور :

  • امکان تعریف چندین دستگاه DVR در یک نرم افزار و کنترل چندین مرکز به طور همزمان
  • کاهش میزان سرقت و خرابکاری توسط مشتریان و کارکنان
  • امکان کنترل و تغییر زاویه دوربین ‌های گردان
  • امکان مکالمه صوتی با افراد حاضر در محل و شنیدن صدا به صورت آنلاین
  • امکان ضبط فیلم یا ذخیره عکس از تصویر آنلاین
  • امکان بازپخش و پشتیبان ‌گیری از تصاویر ضبط ‌شده روی دستگاه
  • توانایی نظارت از راه ‌دور بر فعالیت کودکان و حیوانات خانگی موجود در خانه

تنظیم قابلیت مشاهده و کنترل از راه دور از طریق اتصال کامپیوتر :

  1. یک کارت ضبط ویدئو بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. این مرحله تنها در صورتی انجام می شود که سیستم دوربین مداربسته هیچ گونه پشتیبانی از اتصال اینترنت نداشته و یا دستگاه DVR به سیستم وصل نشده باشد.
  2. کامپیوتر را ری استارت کرده، نرم افزار ضبط فیلم را نصب کنید. این نرم افزار کامپیوتر را قادر می سازد که ورودی کارت ضبط ویدئویی تشخیص دهد. همچنین ویدیوهای دریافت شده توسط کارت را ضبط و یا پخش می کند.
  3. از طریق لینک کردن دستگاه DVR به کارت ضبط ویدئویی، کامپیوتر را به سیستم دوربین مداربسته متصل کنید. از نرم افزار نصب شده، برای چک کردن درستی اتصال استفاده کنید.
    نرم افزار جریان ویدئویی را راه اندازی کنید و داده ها را از کارت ضبط ویدئویی به عنوان منبع جریان وارد کنید.
  4. اطلاعات لازم، نظیر آدرس URL اختصاص داده شده به خوراک ویدیو جریان، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. بعد از فرآیند تصدیق اطلاعات ورودی، فیلم های ویدئویی از سیستم دوربین مدار بسته شما از طریق رایانه پخش خواهند شد.
  • cyber guys
  • ۰
  • ۰

هزینه نصب کرکره برقی یا اجرت نصب درب کرکره ای در مجموعه ایمن صنعت مقطوع ترین و نازلترین قیمت را دارد. ما در نصب کرکره برقی سال ها تخصص و تجربه داریم کافیست با شماره ۰۹۱۲۶۷۸۸۳۷۸ تماس بگیرید. علاوه بر این خدمات در زمینه نصب دزدگیر اماکن، نصب راه بند، نصب دوربین مداربسته، نصب جک درب، نصب درب ریلی نیز خدمات شایانی را ارائه می دهیم.

قبل از اینکه بخواهیم وارد بحث قیمت درب کرکره ای برای مغازه شویم باید بگوییم که امنیت انواع کرکره برقی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. پس واژه های مانند کرکره ضد سرقت و امثال آن را جدی نگیرید و فکر نکنید که یک نوع خاص کرکره ضد سرقت است و نوع دیگر ضد سرقت نیست. ولی نوع نصب در بالا بردن امنیت خیلی تاثیر گذار است و اگر بعضی قطعات خاص و البته ارزان قیمت نصب نشوند ، امنیت کاهش پیدا می کند.

اجزای کرکره برقی :

  • کنترل پنل کرکره برقی
  • ریموت کرکره برقی
  • محفظه کرکره برقی
  • رول کرکره برقی
  • ریل کرکره برقی
  • تیغه کرکره برقی

هزینه نصب کرکره برقی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه آهن کشی : قیمت روز آهن و قوطی آهنی یا دیگر متعلقات

مساحت دهنه : عرض دهنه x ( ارتفاع + ۳۰ سانتی متر )

قیمت نوع موتور کرکره برقی : مدل کلی موتور و نوع ولتاژ و جنس سیم پیچ و اندازه روتر و نوع گیربکس

هزینه تیغه کرکره برقی: هزینه روز تیغه کرکره برقی x مساحت دهنه

قیمت موتور کرکره برقی : وزن تیغه در مساحت کل و نوع موتور کرکره برقی

قیمت نصب و آهن کشی : اندازه دهنه x قیمت و نصب انواع مختلف تیغه در هر متر مربع

قیمت روز تیغه : وزن تیغه در هر متر مربع و قیمت روز انواع تیغه و کیفیت آلیاژ در هر نوع تیغه

قیمت شفت : نوع لوله ( ۸ یا ۱۱ ) و ( قیمت روز لوله در هر متر طول x عرض دهنه )

هزینه نصب کرکره برقی - اجرت نصب درب کرکره ای اتوماتیک

هزینه و اجرت نصب درب کرکره ای :

اگر نمیتوانید کرکره های کرکره خود را نصب کنید، می توانید آنها را برای شما نصب کنید. اگر شما کرکره های غلتکی را از یک شرکت محلی خریداری می کنید، می توانید یک نقل قول نصب کنید. اگر شما کرکره های غلتکی خود را تحویل داده اید، یک دستیار خوب می تواند آنها را برای شما نصب کند. شما احتمالا پیدا خواهید کرد که فقط یک شاتر رولر نصب شده است گران تر از داشتن تمام کرکره های خود را در همان زمان نصب شده است. ایده خوبی است که چند نقل قول نصب داشته باشید تا مطمئن شوید که بهترین قیمت را دریافت می کنید.

قیمت درب کرکره ای اتوماتیک :

برای محاسبه قیمت کرکره برقی باید در ابتدا بدانیم که کدام موتور کرکره مد نظر است، ارزان ترین موتور کرکره برقی موتو توبلار است که اندازه ظریف آن برای تیغه هایی با وزن نسبتا سبک و میزان تردد نسبتا پایین مناسب است، این نوع موتور کرکره می تواند تیغه هایی با وزن حدودا ۱۵۰ کیلوگرم را به حرکت در آورد. از بهترین موتور توبولار کرکره برقی هم می توان به موتور توبلار لینوکس، موتور توبولار بتا، موتور توبلار بارزانته، موتور توبولار سیگما و موتور توبولار SDC اشاره کرد. همچنین باید دید که کدام مدل از انواع تیغه مورد نیاز است و بر اساس اندازه و قابلیتی که مورد نیاز است بهترین تیغه را استفاده کرد. این دو مورد جزو مهمترین عوامل در تعیین قیمت کرکره اتوماتیک می باشد.

  • cyber guys
  • ۰
  • ۰

مشاور ژنتیک در جلسات مشاوره باید به بررسی موارد و اختلالات مرتبط با بیماری های ژنتیکی بپردازد. درواقع این دسته از اختلالات ژنتیکی، به دلیل تغییرات ایجاد شده در ژن ها است که از طریق پدر و مادر به فرد منتقل شده است. ژن ها همانند یک رمز و یا یک دستورالعمل می مانند و سلول های بدن با استفاده از اطلاعات و توالی موجود در هر ژن (که در واقع بخشی از یک مولکول DNA می باشد) برای ساخت پروتئین ها استفاده می کنند. پروتئین ها ابزار های عملکردی سلول ها می باشند و از طریق آنها صفات مختلف ایجاد می شوند.

به عنوان مثال رنگ پوست، مو و یا چشم افراد از طریق ژن های آنها مشخص می شود. این ژن مسئول رنگ پوست است که باعث ساخته شدن پروتئین سازنده رنگ می شود. میزان فعالیت این پروتئین که توسط توالی ژن تعیین می شود می تواند مقدار رنگدانه های موجود در پوست هر فرد را مشخص کرده و باعث روشن یا تیره بودن بودن رنگ پوست شود. سایر صفات ما نیز به همین شکل ایجاد می شوند. برای انجام مشاوره ژنتیک در آزمایشگاه تخصصی ژنتیک مندل و راهنمایی بیشتر می توانید با شماره 02188198077 تماس بگیرید.

مشاوره ژنتیک

در جلسات مشاوره ژنتیکی داریم :

پرداختن اطلاعات مرتبط با بیماری های ژنتیکی و حمایت کردن از خانواده‌ هایی می باشد که در معرض ابتلا به اختلالات ژنتیکی می باشند یا افرادی که به نقص های مادرزادی یا اختلالات ژنتیکی مبتلا هستند. از اصلی ترین هدف های مشاوره ژنتیک این است که احتمال وقوع یا تکرار یک بیماری ارثی در هر حاملگی فرد را مشخص کند.افرادی که تصمیم به باردار شدن دارند و یا حتی در دوران بارداری به سر می برند، می توانند با مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیکی از خدمات این مراکز استفاده کنند. این خدمات مشاوره ژنتیکی، توسط مشاورین متخصص در زمینه ژنتیک یا دکتر متخصص ژنتیک ارائه می شود.

مشاوره ژنتیک موارد زیر را در جلسات می تواند انجام دهد :

  1. آگاهی دادن به فرد و تصمیمات در مورد مراقبت های سلامت
  2. احترام به عقاید احساسات و رسوم فرهنگی هر فرد
  3. توضیحاتی در مورد اطلاعات پزشکی
     

مشاوره ژنتیک موارد زیر را در جلسات نمی تواند انجام دهد :

  1. توصیه به شخص برای ادامه یا ختم بارداری
  2. توصیه به فرد برای انجام آزمایش ژنتیک (در موارد غیر ضروری)
  3. توصیه به زوج ها که بچه دار نشوند
  4. به فرد بگوید که چه تصمیمی بگیرد
  • cyber guys