سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز یک تیم جوان و کوشا دارد که در زمینه فعالیت آنها در خصوص پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت و ...میباشد.

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

استفاده از راه های رسیدن به موفقیت و هدف باعث می شود شما بعد از انتخاب هدفتان، در جهت رسیدن به آن دست از تلاش نکشید. یک انسان در زندگی فردی و اجتماعی نیاز به رسیدن به موفقیت دارد و ریشه رسیدن به تمام این موفقیت ها در درون افراد است. تقریبا 8% از افراد به اهداف و تصمیمات خود می رسند و طبق این آمار تقریبا 92% از افراد هدف خود را مشخص میکنند اما آن را نیمه راه رها میکنند.

نکته : دوره ای که شما را در رسیدن به موفقیت و هدف کمک خواهد کرد، دوره تجسم خلاق می باشد اگر میخواهید در رسیدن به هدفتان از این دوره استفاده کنید کافیست برروی لینک کلیک کنید.

رسیدن به موفقیت و هدف

راه های رسیدن به موفقیت و هدف :

روی تعهد تمرکز کنید، نه انگیزه :

چقدر به هدف خود متعهد هستید؟ چقدر برای شما مهم است و برای رسیدن به آن مایلید چه چیزی را فدا کنید؟ اگر خود را کاملا متعهد بدانید ، انگیزه به دنبال خواهد داشت.

به دنبال دانش باشید ، نه نتیجه :

اگر بر روی هیجان کشف، بهبود، کاوش و آزمایش تمرکز کنید، انگیزه شما همیشه تقویت می شود. اگر فقط روی نتایج تمرکز کنید ، انگیزه شما مانند هوا خواهد بود و هر لحظه که به طوفان برخورد کنید ، می میرد. بنابراین نکته اصلی تمرکز بر سفر است ، نه مقصد. به آنچه در این راه می آموزید و آنچه می توانید بهبود دهید ادامه دهید.

از فکرهای راکد خلاص شوید :

افکار بر روی احساسات تأثیر می گذارند و احساسات نحوه مشاهده کار شما را تعیین می کنند. شما افکار زیادی در ذهن خود دارید و همیشه انتخاب دارید که باید بر روی کدام یک تمرکز کنید. آنهایی که شما را از نظر احساسی گیر می اندازند (ترس ، تردید) یا آنهایی که شما را به جلو سوق می دهند (هیجان، آزمایش، تلاش چیزهای جدید)

از تخیلت استفاده کن :

مرحله بعدی پس از خلاص شدن از افکار منفی استفاده از تخیلات شما است. وقتی همه چیز خوب پیش می رود ، شما پر از انرژی مثبت هستید و هنگامی که مشکلاتی را تجربه می کنید. باید حتی بیشتر انرژی داشته باشید، بنابراین وضعیت خود را تغییر نام دهید. اگر مدام تکرار کنید من از کارم متنفرم ، حدس بزنید این کلمات چه احساساتی را برانگیخته می کنند؟ این یک مسئله تخیل است! شما همیشه می توانید در خسته کننده ترین کار حتی از بدترین رئیس جهان چیزی یاد بگیرید. من یک تمرین عالی برای شما دارم: فقط به مدت سه روز فقط فکر کنید و چیزهای مثبت بگویید.

خود را به چالش بکشید :

انگیزه یعنی عمل و عمل نتیجه می دهد. گاهی اوقات اقدامات شما نتواند نتیجه دلخواه شما را به دست آورد. بنابراین شما ترجیح می دهید با خود خوب باشید و خود را در شرایط دشواری قرار ندهید. شما منتظر زمان مناسب و یک فرصت هستید، در حالی که خود را به سمت رکود و گاهی حتی به افسردگی می کشانید. باید سعی کنید خود را به چالش بکشید ، حتی اگر از چالش های انجام یک کاری می ترسید، آن را انجام دهید.

حواس پرتی را از خود دور کنید :

کارها و حواس پرتی های بی معنی همیشه در راه شما خواهد بود. یاد بگیرید که روی مهمترین چیز تمرکز کنید.

برنامه ریزی داشته باشید :

شما می بایست کارهایی که می خواهید در طول هفته انجام دهید را برنامه ریزی کنید که چه کاری برای چه روزی می باشد و چگونگی گذراندن هر روز از آموخته های خود را مرور کنید و آنچه را که می توانید بهبود دهید، اصلاح کنید.

استراحت داشته باشید :

خود را مشاهده کنید تا علائم خستگی را تشخیص دهید و برای استراحت وقت بگذارید. وقتی زمان را برای تقویم هفتگی خود برای تفریح ​​و سرگرمی تنظیم می کنید ، بدن و ذهن شما استراحت می کنند. مکان خود را تغییر دهید، مدیتیشن کنید یا فقط نفس های عمیق بکشید و چشمان خود را ببندید یا به مدت پنج دقیقه روی یک چیز تمرکز کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

  • cyber guys
  • ۰
  • ۰

ترس یکی از واکنش های مغز ما در مقابل اتفاقات گوناگون است.راه های مقابله با ترس به ما کمک میکند که از ترس بیش از حد رها شویم. بسیاری از کارهایی که ما در زندگی انجام نمی‌دهیم در هر رده‌ای از زندگی ممکن است علت ترس های وجودی ما باشد به همین علت است که ترس بیش از حد می‌تواند برای ما مشکل‌ساز باشد.

پس اگر شما هم دچار این مشکل هستید بهتر است که هرچه سریعتر با استفاده از راه های رهایی از ترس به مقابله با این اختلال بپردازید.

ما دوره های غیر حضوری که در خصوص مهارتهای زندگی تهیه کرده ایم. انواع راهکار ها را برای ساختن عادت های رفتاری بهتر و رسیدن به یک سبک زندگی مطلوب در نظر گرفته ایم. شما می توانید با مراجعه به صفحه دوره های غیر حضوری مهارت های زندگی آنها را مشاهده و در صورت نیاز تهیه کنید.

راه های رهایی از ترس

ترس تا چه حد مفید است؟

قطعا یکی از ملزوماتی که باید در مغز ما وجود داشته باشد و وجود دارد بخشی است که مرتبط با ترس باشد. ترس برای ما محدودیت هایی می سازد که ضامن سلامت و دوری از آسیب برای ماست. اما اگر این ترس به منطقه مشکل سازی وارد شود، شرایط را برای ما سخت خواهد کرد.

ممکن است بسیاری از موفقیت های احتمالی ما به علت ترس های وجودیمان منتفی شوند. پس بهتر است راه های مقابله با ترس را بیاموزیم و آن ها را به کار بریم تا ترس برای ما مشکل ساز نشود.

در دوره های غیر حضوری از بین بردن ترس شما می توانید بیاموزید که چگونه از ترس خود رهایی یابید و آن را برای همیشه کنار بگذارید. همچنین این دوره ها برای روانکاوان نیز می توانند مفید باشند تا بتوانند با بیماران خود به شکل بهتری برخورد داشته باشند و در راستای از بین بردن ترس آن ها را یاری دهند.

مفهوم ترس

قبل از شناخت راه های مقابله با ترس باید بدانیم که ترس را هم می توان یک از احساسات اساسی مانند غم ، شادی ، عصبانیت دانست. ترس در وضعیت های غیر عادی که برای مغز شناخته نشده باشند و یا به عنوان یک تهدید یا شرایط کنترل نشده ارزیابی شوند ظاهر می شود. ترس یک واکنش خوب است که در دوره هایی از زندگی ما را از خطر حفظ می کند و تا جایی که از حد مقبول تجاوز نکند می تواند سودمند باشد.

همه ما ترس را تجربه کرده ایم. در دوران کودکی با دیدن فرد غریبه ، در خیابان زمانی که ماشینی به سرعت از کنارمان رد شده و … این وضعیت همراه با بالا رفتن ضربان قلب و گاه گر گرفتن بدن همراه است.

ترس هم مانند استرس تا حد مشخصی می تواند حتی مفید هم باشد. اما اگر بیش از حد باشد باید از آن جلوگیری شود. برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص راه های از بین بردن استرس می توانید دوره غیر حضوری مدیریت استرس و مدیریت اضطراب را مشاهده کنید.

راه های مقابله با ترس

ترس به چند بخش تقسیم می شود؟

روانشناسان دریافته اند که ترس سه مولفه دارد. این سه مولفه از یک دیگر مستقل هستند. اما در عین حال با یکدیگر رابطه متقابل دارند. این سه مولفه شامل مولفه های جسمی، ذهنی و رفتاری هستند که به توضیح هر یک می پردازیم. البته ممکن است که این سه مولفه کاملا ظهور نکنند و یک یا دو مورد آن ها ظهور کند. اما هر سه می توانند نقشی موثر داشته باشند. راه های مقابله با ترس باید همه ی این ابعاد را در نظر داشته باشد‌.

مولفه های جسمی ترس عبارتند از تپش قلب یا احساس درد در این ناحیه، گر گرفتن و عرق سرد ریختن و فشارهای عضلانی

مولفه های ذهنی ترس شامل ترس از این که نتوانید شرایطی را کنترل کنید.

و مولفه های رفتاری هم مانند جیغ زدن یا قایم شدن هستند‌.

 

۵ قدم که بتوانید ترس خود را از بین ببرید

ناتوانی در مقابل ترس می‌تواند مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد و شما را از طی کردن مسیر های خوب باز دارد. پس بهتر است که برای مقابله با ترس بیش از اندازه راهکارهایی را بیابیم و آنها را طی کنیم. در ادامه ۵ قدم از راه های مقابله با ترس های بیش از حد را بیان خواهیم کرد.

 

۱.واقعیت را بپذیرید

برخی از افراد برای اینکه از احساس حقارت و یا مسخره شدن دوری کنند؛ ترس خود را پنهان می کنند و نمی پذیرند که از موضوعی می ترسند‌. بهتر است واقعیت را بپذیرید و اگر ترسی دارید با آن روبه‌رو شوید چرا که در غیر این صورت ممکن است موجب اختلال هراس در شما شود. وجود ترس خود را قبول کنید تا بتوانید آن را از بین ببرید.

 

۲. ترستان را بشناسید

دومین قدمی که باید در راه های مقابله با ترس طی کنید این است که دریابید به راستی از چه چیزی می ترسید. و علت وجودی این ترس چیست؟ ترس خود را بررسی کنید و برای رسیدن به منشا آن تحقیق کنید می توانید از خانواده خود در این رابطه بپرسید. چرا که بیشتر ترس ها به علت وجود حادثه ای در دوران کودکی هستند. با شناخت بهتر مسائل راحت تر می توانیم آن ها را حل کنیم. ترس هم یکی از مشکلاتی است که باید ابتدا آن را بشناسیم تا بهتر بتوانیم با آن مقابله کنیم.

 

۳. ترستان را بیان کنید

هر شخصی می تواند یک مخاطب خوب برای خودش باشد. می توانید با صحبت کردن مقابل آینه با خود ترس خود را بیان کنید و یا آن را در غالب نوشته ای در آورید و در آن از انواع احساساتی که بر شما غلبه دارد یاد کنید‌ و آن را شرح دهید. با نوشتن می توانید مشکلات بسیاری را حل و فصل کنید. پس با کاغذ و خودکار دوست باشید.

 

۴. بیان بیرونی ترس

ابتدا این ترس را برای خود شرح دادید. حال اگر شخص مورد اعتمادی را در دسترس دارید که می توانید به آسانی با او سخن بگویید بدون آن که شما را قضاوت کند و یا برای شما مشکلی ایجاد کند. ترس خود را برای او بیان کنید احساسات خود را شرح دهید و ذهن خود را خالی کنید.

 

۵. روبرو شدن با ترس

آخرین مرحله در راه های مقابله با ترس این است که با ترس خود روبرو شوید. البته این مرحله باید تدریجی باشد. مثلا ابتدا در ذهنتان با آن رو به رو شوید و آن را تصور کنید. سپس می توانید در واقعیت با آن رو به رو شوید. مثلا اگر ترس از بیماری خاصی دارید به بیمارستان بروید . اگر از مرگ می ترسید به قبرستان بروید و یا اگر از حیوان یا حشره خاصی می ترسید با آن رو به رو شوید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

  • cyber guys
  • ۰
  • ۰

عادت های رفتاری ، در طول مسیر زندگی ما نقش بسیار موثری دارند. تغییر در عادت های رفتاری موجب بهبود شخصیت ما می شود.چرا که عادت های ما به مرور شخصیت ما را می سازند. و یا حتی ممکن است تاثیرات به سزایی در آینده شغلی ، تحصیلی یا مالی ما داشته باشند.

از آنجایی که زندگی مجموعه ای از ثانیه هاست که آن را شکل می دهند، کارهایی که به صورت عادت رفتاری در زندگی ما وجود دارند قطعا تاثیر بالایی در روند رشد و زندگی ما خواهند داشت.

ما در دوره های غیر حضوری مهارت های زندگی ، مهارت تغییر عادت های رفتاری را ارائه داده ایم که شما می توانید از آن بهره مند شوید.

در ادامه به اصولی می پردازیم که برای تغییر عادت های رفتاری در راستای ایجاد سبک زندگی بهتر به آن ها احتیاج داریم. امیدواریم اگر تا پایان مقاله با ما باشید بتوانید با آموزه های خود تغییرات مفیدی در زندگی خود شکل دهید. مطمئن باشید که اگر بتوانید عادت های غلط خود را به روش صحیح حذف کرده و عادت های صحیح را جایگزین کنید می توانید تاثیرات مثبت زیادی در زندگی خود بگذارید.

عادت های رفتاری :

عادت های رفتاری دامنه وسیعی دارند. از ساعت بیدار شدن از خواب در صبح گرفته تا نحوه صحبت کردن و … همه در دامنه عادت های رفتاری قرار میگیرند که شما می توانید آن ها را تغییر دهید یا به حال خود بگذارید.

اگر عادت مثبت و خوبی دارید به شما تبریک می گوییم چرا که دوری از عادت ها کار راحتی نیست و وجود یک عادت رفتاری مثبت همواره تاثیر خوب خود را خواهد گذاشت. اما اگر عادت رفتاری منفی دارید که از آن ناراضی هستید و سعی دارید آن را تغییر دهید ، ما به شما کمک میکنیم که این مسیر را طی کنید.

تغییر در عادت های رفتاری

چه چیز را می توانیم تغییر دهیم

دنیای ما دو بخش است. دنیایی که در درونمان است و دنیای بیرونی. بسیاری از عوامل بیرونی هستند که مدام با آن ها ذرگیر هستیم و به هر شکلی روی زندگی ما تاثیر میگذارند. ما را به جلو هل می دهند یا به عقب می رانند‌. معمولا ما تمام تمرکزمان را روی این مسائل میگذاریم و مدام غر میزنیم که چرا سیاست به این شکل است. چرا اقتصاد این وضع را دارد و ….

اما کاملا غافلیم از آنچه که اهمیت دارد و ما می توانیم تغییرش دهیم. بیایید از خودمان شروع کنیم و عادت های زیبا و پسندیده بسازیم تا دنیای خود و اطرافیانمان را به شکل بهتری بسازیم. همه آن چیزی که می توانیم تغییرش دهیم درون ماست. تغییر در عادت های رفتاری به ما کمک می کنند تا در مسیر درستی قرار بگیریم. وقتی از خودمان میپرسیم که چگونه می توانم بهتر شوم برای آن چه پاسخی دارید؟ پاسخ فقط یک عبارت چند کلمه ای است، « تغییر عادت ها »

وقت تغییر است

تا به حال به این فکر کرده اید که وقتی از خواب بیدار می شوید چه کارهایی را مطابق عادت هایتان انجام می دهید؟ یا اولین کاری که بعد از برداشتن تلفن همراهتان می کنید چیست؟ یا وقتی از بیرون منزل به خانه می آیید چه کارهایی می کنید؟ قبل از این که در پایان روز به تختخواب بروید چه؟

شاید مدت هاست که تصمیم دارید کاری را برای خود به عادت تبدیل کنید اما موفق نشده اید. مثلا مدت هاست تصمیم دارید قبل از خواب یک لیوان شیر بنوشید. یا عصر ها در زمان های مطالعه کنید. یا هر شب قبل از خواب کارهای روز بعد خود را بنویسید. چرا که حتما در ارتباط با تاثیر نوشتن در موفقیت شنیده اید.

حالا زمان این رسیده است که این تغییر در خود را نهادینه کنید و به یک عادت تبدیلش کنید. جالب است بدانید ، هر کاری که انجام می دهیم در مغز ما تاثیر میگذارد و مغز ما در مقابل آن واکنش نشان می دهد. فرایند تغییر عادت های رفتاری هم کاری است که باید توسط ما و کمک مغز انجام شود. در ادامه واکنش مغز را به عادت های رفتاری بررسی می کنیم.

تغییر در عادت های رفتاری

قدر مغزتان را بدانید

مغز انسان سیستم بسیار پیچیده ای است که تا به حال سیستمی نظیر آن یافت نشده است. مغز انسان تشکیل شده از ۱۰۰ میلیارد نورون است ! نورون ها در مغز انواع فعالیت ها را انجام می دهند. اما ما معمولا از بخش عمده مغزمان استفاده نمیکنیم و آن را بی استفاده رها کرده ایم.

توصیهمن به شما این است که از این پس قدر این سیستم پیچیده مغزتان را بیشتر بدانید و از ظرفیت های آن بیشتر استفاده کنید. پیچیده ترین سیستم دنیا در دست شماست، پس بهتر است آن را بی استفاده نگذارید و از مزایای آن بهره مند شوید.

باور های غلط را کنار بگذارید

« دیگر نمیتوانم تغییر کنم » ، « من سی سال اینطور زندگی کردم از این به بعد هم همین خواهم بود» ، « این عادت در من نهادینه شده دست خودم نیست » ، این ها باور های غلطی هستند که بار مشکلات شما را بیشتر می کنند. اگر تغییر نمیکنید ، تنها عامل آن خودتان هستید.

پس بهتر است که اگر قصد دارید تغییر کنید این باور ها را به کلی دور بریزید و تصمیم بگیرید و سپس شما می توانید واقعا تغییر کنید. شاید زمان ببرد تا تغییرات شکل بگیرند اما به هیچ وجه نا ممکن نیستند.

مغز انسان همانطور که گفتیم هدیه ارزشمندی است. این سرمایه عظیم بر خلاف سایر اعضای بدن تا پایان عمر به رشد خود ادامه می دهد. اگر از آن کار بکشیم و فعال نگهش داریم همواره رشد می کند و سلول های تازه می سازد. هر عادت در مغز ما دارای یک مسیر عصبی قوی است.

که از همان ابتدا قوی نبوده بلکه به مرور و با تکرار آن کار این مسیر قوت یافته است. به همین علت اگر می خواهید عادت جدیدی را شکل دهید باید برایش یک مسیر عصبی قوی بسازید. به همین علت تغییر در عادت های رفتاری قدری زمان بر است اما غیر ممکن نیست.

پس نمی توانم و در من شکل گرفته فقط بهانه هایی هستند که برای توجیهات اشتباهات رفتاری خود می آوریم. برای تغییر عادت های رفتاری باید ترفندهایی را به کارگیرید که در دوره غیر حضوری تغییر عادت به آن پرداخته ایم.

شما می توانید این پکیج را از طریق همین لینک مشاهده و انتخاب کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

  • cyber guys
  • ۰
  • ۰

در مقالات قبلی در خصوص چیستی بیماری روان تنی توضیحات مفصلی داده ایم در این مقاله به بررسی علائم بیماری روان تنی می پردازیم. این بیماری، ریشه عصبی دارد و استرس، اضطراب، به هم ریختگی ذهنی، افسردگی و حتی خستگی شدید در به وجود آمدن این بیماری‌ نقش مهمی دارد. به عبارت دیگر اختلال روان پریشی بیماری است که هم ذهن و هم بدن را درگیر می کند. تصور می شود برخی از بیماری های جسمی به ویژه در اثر عوامل ذهنی مانند استرس و اضطراب مستعد بدتر شدن هستند.

درد روان تنی یا سایکو سوماتیک Psychosomatic Pain به عنوان درد روان زا psychogenic pain یا اختلال درد ناشی از استرس و اضطراب روانشناسی psychological شناخته می شود و مشخصه آن درد مزمن در بیش از یک منطقه است که چندین ماه تا چندین سال ادامه داشته باشد.

توجه : کاربر گرامی دوره هایی چون مدیریت اضطراب، رهایی از ترس، مدیریت استرس شما را در درمان بیماری های روان تنی کمک خواهد کرد.

علائم بیماری روان تنی

کدام بیماری ها روان تنی هستند؟

تا حدودی اکثر بیماری ها روان تنی هستند که مربوط به ذهن و بدن می باشند درواقع خیلی از بیماری های جسمی در اثر عوامل ذهنی مانند استرس و اضطراب مستعد بدتر شدن هستند و هر بیماری جسمی جنبه ذهنی دارد که نحوه برخورد ما با بیماری و چگونگی کنار آمدن با بیماری از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت می باشد.

انواع دردهای مربوط به بیماری روان تنی :

  • سر درد
  • بدن درد
  • کمر درد
  • شکم درد
  • درد در هنگام مقاربت
  • چرخه قاعدگی دردناک
  • درد بازو

علائم بیماری روان تنی عبارتند از:

  • بی خوابی
  • خستگی
  • سوزش معده
  • ضعف
  • افسردگی
  • ضربان قلب نامنظم
  • سرگیجه
  • مشکلات قلبی عروقی
  • ناراحتی دستگاه گوارش
  • احساس فشار در گلو
  • مشکلات قفسه سینه
  • توهم و دوبینی
  • اختلالات سوماتوفرم

اختلالات گوارشی به عنوان علائمی از بیماری های روان تنی :

زخم‌های گوارشی اغلب به خاطر فرسایش غشاء مخاطی که در قسمت بالای روده باریک قرار دارد، اتفاق می‌افتد. در افرادی که اسید معده بیش از حد ترشح می ‌شود و یا دفاع مخاطی ضعیفی وجود دارد، احتمال ابتلا به زخم‌های گوارشی بیشتر است.

اختلالات قلبی در بیماری های روان تنی :

اغلب بیماری‌ های قلبی عرقی بر اثر تجمع چربی در شریان ‌های کرنری اتفاق می‌ افتند. گاه گرفتگی رگ ‌ها مانع از خون‌ رسانی به قلب و در نتیجه منجر به حمله قلبی و مرگ می ‌شود.

بیماری‌ های روان ‌تنی در چه افرادی بیشتر ایجاد میشود؟

بیماری‌ های روان ‌تنی در افراد 20 تا 40 سال، خیلی رواج دارد. ژنتیک و سابقه خانوادگی می‌ تواند یکی از اصلی‌ ترین دلایل ابتلا به این بیماری ‌ها باشد. برای مثال وقتی فردی مضطرب می شود و معده درد می گیرد این دقیقا یک بیماری روان تنی است نه یک بیماری خانوادگی

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

  • cyber guys