سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز یک تیم جوان و کوشا دارد که در زمینه فعالیت آنها در خصوص پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت و ...میباشد.

  • ۰
  • ۰

در این مقاله به راهکارهای کاهش استرس و اضطراب می پردازیم. استرس و اضطراب در دنیای مدرن امروز هم با مشکل بزرگی برای اکثر افراد جامعه بوده است. از آنجایی که همه افراد در زندگی خود مشکلات کوچک و بزرگ دارند استرس و اضطراب در وجود آنها خود را نشان میدهد و موجب سردرگمی و از بین رفتن عزت نفس و پریشانی آنها می شود.

لذا همه ما لازم است دنبال کاهش این معضل از زندگی خود باشیم تا بتوانیم در سایه آرامش به دست آمده اهداف زندگی خود را پی بگیریم. در این مطلب می خواهیم به انواع راهکارهای کاهش استرس و اضطراب بپردازیم تا بتوانیم قدمی در راستای کنترل آرامش جامعه برداریم. اگر شما هم همواره مشکل کنترل هیجانات زندگی و استرس را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کاهش استرس و اضطراب

راهکارهای کاهش استرس و اضطراب :

کاهش استرس و اضطراب با ورزش کردن

یکی از بهترین راه ها برای کاهش استرس و اضطراب ورزش کردن است . ورزش ذهن شما را تخلیه میکند و با فشار آوردن و آرام کردن عضلات بدن باعث می شود ذهن شما هم آرام شود . اگر بتوانید ورزش منظم داشته باشید می توانید آرامش ناشی از آن را به حداکثر برسانید .

تاثیری که ورزش کردن بر روح و جسم شما می گذارد از چندین و چند جهت به ذهن شما کمک می کند تا استرس و اضطراب را از بین ببرد . ورزش کردن تولید هورمون های استرس زا را کاهش می دهد و باعث آرامش روحی شما می شود . از طرفی خواب آرام و عمیق نعمتی است که ورزش منظم به شما هدیه می دهد . خوابیدن به میزان کافی خستگی های ذهن را از بین می برد و استرس راهی به جز ترک ذهن شما ندارد.

کاهش اضطراب با مصرف گیاهان دارویی

همانطور که می دانید تغذیه اثر بسیار زیادی در سلامت روحی ما دارد. بسیاری از خوراکی ها ذاتا آرامش زا هستند و برخی از آنها موجب بالا رفتن استرس و اضطراب در شما می شوند. پس بهتر است برای کاهش استرس مصرف گیاهانی که خاصیت دارویی آرامش بخشی دارند را در رژیم غذایی خود قرار داده و مصرف خوراکی هایی که اعصاب شما را تحریک می کنند به حداقل برسانید. در ادامه برخی از گیاهان دارویی که می توانند راهکار کاهش استرس و اضطراب برای شما باشند را معرفی خواهیم کرد .

چای سبز : حتما نام چای سبز را شنیده اید و از خواص بی نظیر آن مطلع هستید . جالب است بدانید که چای سبز دارای آنتی اکسیدان های پلی فنل است که می تواند با افزایش سطح سروتنین باعث کاهش استرس و اضطراب شما شود .

سنبل الطیب : یکی دیگر از داروهای گیاهی مفید برای کاهش اضطراب و استرس ریشه سنبل الطیب است که خواص دارویی گوناگونی دارد . این گیاه دارویی موجب تغییر گیرنده های آمینوبوتیریک در جهت کاهش هیجانات می شود.البته در نظر داشته باشید که اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما قبل از مصرف این گیاه دارویی با پزشک مشورت کنید.

فرنجمشک : این گیاه از خانواده نعناعیان است که تاثیر به سزایی در از بین بردن اضطراب دارد.

کاهش کافئین = کاهش اضطراب

همانطور که می دانید کافئین ماده ای است که در قهوه ، چای ، نوشیدنی های استرس زا و شکلات ها وجود دارد. مصرف بیش از حد این مواد می تواند موجب تحریک اعصاب و بالا رفتن سطح اضطراب در بدن فرد شود. پس بهتر است میزان تعادل را در مصرف این گونه خوراکی ها رعایت کنید. و در صورتی که از اضطراب رنج می برید دست به کاهش مصرف این مواد بزنید تا اضطراب شما کاهش یابد.

نوشتن ، درمان بی دردسر

استرس و اضطراب معمولا ناشی از به وجود آمدن مشکلی است که لازم است آن را حل کنید. حال ممکن است این مسئله یک مشکل مالی باشد یا امتحانی که برای آن آماده می شوید. فرقی ندارد بهتر است راجع به چیزی که شما را پریشان کرده بنویسید تا ذهنتان تخلیه شود و به ثبات برسد. از طرفی می توانید با نوشتن مطلب ارزش آن را دریابید و بیش از حد فکر خود را درگیر آن نکنید.

یکی دیگر از راه های درمان استرس و اضطراب از طریق نوشتن شکرگذاری است. فراموش نکنید که شاید شما مشکلی داشته باشید. اما بسیاری از چیز های مثبت وجود دارند که بتوانند موجب آرامش شما شوند. پس قدردان نعمات خود باشید. نکات مثبت را یادداشت کنید و با روحیه خوب و مثبت بنویسید.

آدامس جویدن راهی موثر در کاهش استرس و اضطراب

شاید باور نکنید اما یک تحقیق نشان داده است افرادی که آدامس می جوند معمولا افراد آرام تری هستند. چرا که با جویدن آدامس اولا خون به میزان بیشتری به مغز می رسد و ثانیا امواجی که توسط مغز تولید می شود مشابه امواجی است که در مغز افراد آرام تولید می شود. شما هم می توانید این راه را امتحان کنید. راه سختی هم نیست و به امتحان کردن می ارزد.

خنده بر هر درد بی درمان دواست ، اضطراب که جای خود را دارد !

حتما شما هم راجع به تاثیر شگفت انگیز خندیدن بر ذهن و مغز انسان شنیده اید. خندیدن حتی اگر مصنوعی هم باشد تا حدی تاثیر خود را میگذارد. چه برسد به این که از ته دل بخندید. حال اگر این خندیدن در جمع خانواده و دوستان باشد که بسیار هم بهتر است. چرا که وقت گذارندن با افراد به شما حس تعلق می دهد و می تواند ذهن شما را سرشار از آرامش کند.

از نظر علمی عادت به خنده باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن شما قوی تر شود و ماهیچه های شما آرامش یابند. همچنین با خندیدن دیگر استرس به سختی می تواند خود را نشان دهد و شما را آزار دهد. لذا خندیدن سپر بسیار مقاومی در برابر تیغ اضطراب است.

و در نهایت یادتان نرود که پیشگیری بهتر از درمان است !

ممکن است شما نتوانید برخی از عوامل استرس زا را کنترل کنید. اما بسیاری از آن ها تحت کنترل شما هستند. پس بهتر است به جای کاهش استرس ، عوامل استرس زا را کاهش دهید تا بتوانید با آسودگی خاطر به کارهای خود بپردازید. شما می توانید مسئولیت بسیاری از کارهایی را که از توان شما خارج هستند را نپذیرید. و یا با برنامه ریزی مناسب و زمانبندی به کارهای خود برسید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

کاهش استرس و اضطراب - اسنتاگرام دکتر ویدا فلاحکاهش استرس و اضطراب - تلگرام دکتر ویدا فلاحدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی