سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز یک تیم جوان و کوشا دارد که در زمینه فعالیت آنها در خصوص پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت و ...میباشد.

  • ۰
  • ۰

یک مطالعه نشان می دهد افرادی که در بیمارستان به دلیل کرونا بستری هستند و خُرخُر می کنند تا سه برابر بیشتر در معرض خطر مرگ هستند،دانشمندان دانشگاه وارویک در انگلستان 18 مطالعه را در مورد آپنه انسدادی و ویروس کرونا را بررسی کردند.

دانشمندان دریافتند افرادی که از این بیماری رنج می برند و خروپف می کنند در هنگام خواب دچار شل شدن عضلات گردن و گلو می شوند و درنتیجه راه تنفسی آنها مسدود می شود و هنگام حمله ویروس کرونا به بدن و مشکلات تنفسی ممکن است بیشتر در معرض مرگ قرار بگیرند.

مشکل خروپف بیشتر در افراد دیابتی و چاق با فشار خون دیده می شود.تصور می شود حدود 1.5 میلیون نفر در انگلیس از آپنه انسدادی خواب رنج می برند و گفته می شود 85 درصد موراد تشخیص داده نشده است در ایالات متحده تخمین زده می شود که 22 میلیون نفر از این بیماری رنج می برند.

دانشمندان ادعا می کنند که تحقیات بیشتر در مورد انسداد خواب در بیماران کووید19 باید انجام شود.کارشناسان به سرپستی دکتر میشل میلر،اعتراف کردند که اگر انسداد خواب موجب خطرناکی کرونا شود جای تعجب نیست .

آپنه انسدادی خواب با بیماری های دیگر مانند چاقی همراه است که از قبل در مورد وخیم کردن اوضاع بیمار شناخته شده اند.

دکتر میلر گفت این گروه از بیماران باید بدانند که آپنه انسدادی خواب درصورت ابتلا به کرونا ممکن است خطرناک باشد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مایک زدن در ابتدا باید از انتقال ویروس جلوگیری کرد.

اکنون بیش از هر زمان دیگری زمان آن فرا رسیده است که برنامه درمانی خود را تا حد ممکن با دقت دنبال کنید

وی افزود به احتمال زیاد کووید 19 استرس اکسیداتیو التهابی را افزایش می دهد و بر فشار خون نیز تاثیر گزار است که همه اینها در افرادی که دچار آپنه انسدادی هستند نیز دیده می شود.

از مطالعات متخصصان بررسی شد 10 مورد به آپنه انسدادی خواب دچار بودند که هشت نفر آنها به مرگ رسیدند.

یک مطالعه در دیابتولوژی بر روی 1300 دیابتی و مبتلایان به انسداد خواب نشان داد که خطر مرگ آنها پس از هفت روز بستری در بیمارستان 8/2 برابر بیشتر شد.پزشکان افزودند که نزدیک 80 درصد این بیماران شناسایی نمی شوند و باید با پزشک خود در تماس باشند.

هنگامی که عضلات گلو شل می شود و جریان هوای ریه ها قطع می شود این مشکل می تواند مانع تنفس درست در خواب شود و درنتیجه خرخر ایجاد شود و باعث بیدار شدن از خواب و خشکی گلو و دهان شود.

درمان ها شامل استفاده از دستگاه تنفس است که فشار را در مجاری هوایی حفظ کند.

این مطالعه در مجله Sleep mwdicine Reviws منتشر شده است.

آپنه خواب انسدادی چیست؟

آپنه انسدادی خواب (OSA) زمانی اتفاق می افتد که دیواره های گلو فرد هنگام خواب شل و باریک می شود و مجاری تنفسی او را مسدود می کند.

این قضیه موجب تنفس طبیعی می شود ،علائمی مانند خرو پف بلند ، تنفس پر سرو صدا و سخت هنگام تنفس با نفس زدن خرخر کردن.

آپنه بین 4 تا 10 درصد از مردم انگلیس را تحت تاثیر قرارداده است و در ایالات متحده آمریکا حدودا 22 نفر .

کمبود اکسیژن مغز یک فرد مبتلا  به خُرخُر موجب بیدار شدن او از خواب می گردد تا راه تنفسی وی باز شود

این وقفه های مکرر خواب می تواند فرد را خسته کند درحالی که بسیاری از این مشکل آگاه نیستند.

خطرات مربوط به آپنه عبارتند از:

  • اضافه وزن چربی اضافه بدن باعث افزایش بیشتر بافتهای نرم گردن می شود.
  • سن 40 سال و بالاتر
  • داشتن گردن بزرگ
  • نوشیدن مقادیر بیش از حد الکل
  • در دوران قائدگی تغییرات هورمونی باعث شل شدن عضلات گلو می شوند.

درمان ها نیز می توان حتی به تغییر در سبک زندگی برگردد مانند کاهش وزن مصرف کمتر الکل علاوه بر این نیز راهکار هایی مانند پلاک های لثه نیز وجود دارد که می تواند به بیماران در هنگام خواب کمک کند.

مجموعه آزمایشگاهی مندل برای راحتی شما امکان انجام تست کرونا را به صورت آنلاین و در منزل فراهم کرده است به این منظور کافیست برروی لینک زیر کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی