سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز یک تیم جوان و کوشا دارد که در زمینه فعالیت آنها در خصوص پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت و ...میباشد.

  • ۰
  • ۰

ارزیابی بهترین ماسک ها برای کرونا

از زمان شیوع این بیمار دانشمندان توصیه های مختلفی از جمله پوشیدن ماسک داده اند اما در چند ماه اخیر استفاده از ماسک را به عنوان راهی موثر برای مقابله با ویروس شمرده اند.

هنگامی که فرد مبتلا به ویروس کرونا دچار مشکلات تنفسی می شود در مواقع عطسه و سرفه نیز می تواند ویروس کرونا را از طریق قطرات تنفسی به افراد دیگر منتقل سازد.علاوه بر این حتی هنگام صحبت کردن نیز تعداد معدودی قطرات تنفسی می توانند در فضا انتشار یابند و به استنشاق فرد دیگر برسند و او را آلوده سازند.

متاسفانه با رشد همه گیری کرونا عرضه ملزوماتی مانند ماسک بسیار کم شد و یا با قیمت بالا این عرضه صورت می گرفت .سازمان بهداشت جهانی نیز به همین دلیل استفاده از ماسک های دست ساز خانگی را نیز بلامانع خواند.

با توجه به اهمیت استفاده از ماسک دانشمندان دانشگاه دوک یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا نیز 4 نوع ماسک را بررسی کردند و آنها را با توجه به میزان اثر بخشی معرفی کردند.

پس از بررسی های انجام شده این گروه ماسک های بانداژی و ماسکهای بافتنی را از جمله ماسکهای ناامن در مقابله با ویروس خواندند.

این تیم اطلاعات به دست آمده را در مجله science advance منتشر کرده اند.

مارتین فیشیر از محققین این بررسی می گوید " هنگامی که مردم صحبت می کنند قطرات بسیار کوچکی از دهان آنها به بیرون پرتاپ می شود و این انتقال فقط در مورد عطسه و سرفه نمی باشد.

همچنین اثبات شد استفاده از برخی ماسک ها می تواند نسبت به مابقی موارد موثرتر واقع شود.

ماسک های N95 برای کادر پزشکی که در معرض خطر بیشتری هستند مورد نیاز است اما برای مابقی افراد نیز استفاده از ماسک های معمولی سه لایه جراحی و پنبه ای نیز می تواند گزینه مناسبی تلقی شود.

افراد بیمار برای جلوگیری از انتقال ویروس موظف به استفاده از ماسک می باشند.

گزینه استفاده از ماسک زمانی شدت گرفت که توسط این دانشمندان میزان انتقال ویروس کرونا هنگام استفاده از ماسک سنجیده شد و مشخص شد با روش بسیار آسان استفاده از ماسک می توان از همه گیری این بیماری به طرز محسوسی جلوگیری کرد.

این تحقیق برای شرکت ها و امکان پرتردد نیز حائز اهمیت است و چنانچه افراد در مراکز با تراکم بالا بتوانند این قانون را رعایت کنند می توان به کاهش شیوع جهانی این بیماری امید داشت.

اگر همه افراد از ماسک استفاده کنند 99 درصد قطرات تنفسی معلق در هوا قبل از رسیدن به شخص دیگر متوقف خواهند شد ، این امر از این جهت بسیار حائز اهمیت است که 40 درصد افراد ناقل بدون علائم هستند و چون علائمی ندارند خود نیز بر امر انتقال ویروس کرونا واقف نیستند.

مجموعه آزمایشگاه مندل برای راحتی شما در زمان شیوع کرونا آزمایش کرونا را به صورت آنلاین و در منزل انجام می دهیم به این منظور کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی