سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز یک تیم جوان و کوشا دارد که در زمینه فعالیت آنها در خصوص پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت و ...میباشد.

  • ۰
  • ۰

  بازار خانه‌های ویلایی در شمال کشور که عمدتا از آن به‌عنوان کانون بازار خرید خانه دو» برای ساکنان پایتخت و سایر شهرهای کشور یاد می‌شود، در روزهای پایانی سال ۹۸ وضعیت متفاوتی از بازه‌های زمانی مشابه در سال‌های گذشته را تجربه می‌کند. به گفته فعالان بازار خرید و فروش ویلا در استان‌های شمالی کشور، حجم تقاضا برای خرید در مهم‌ترین شهرهای شمالی که پاتوق عرضه خانه‌های ویلایی در سال‌های اخیر بوده است، تحت‌تاثیر شیوع ویروس کرونا با رکود سنگین مواجه شده است.  تحقیقات میدانی از بازار خرید و فروش ویلا در دو استان شمالی کشور یعنی مازندران و گیلان که مقصد بسیاری از مسافران نوروزی است، نشان از حاکمیت یک وضعیت جدید در بازار شب عید امسال نسبت به سال گذشته دارد.  بازار خانه‌های ویلایی در شمال کشور که عمدتا از آن به‌عنوان کانون بازار «خرید خانه دوم» برای ساکنان پایتخت و سایر شهرهای کشور یاد می‌شود، در روزهای پایانی سال ۹۸ وضعیت متفاوتی از بازه‌های زمانی مشابه در سال‌های گذشته را تجربه می‌کند. به گفته فعالان بازار خرید و فروش ویلا در استان‌های شمالی کشور، حجم تقاضا برای خرید در مهم‌ترین شهرهای شمالی که پاتوق عرضه خانه‌های ویلایی در سال‌های اخیر بوده است، تحت‌تاثیر شیوع ویروس کرونا با رکود سنگین مواجه شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از تاثیر کرونا بر قیمت مسکن برروی لینک کلیک کنید.

تاثیر کرونا بر بازار ویلا

چاشنی تعطیلات نوروز برای بخش زیادی از مسافران که نواحی شمال کشور را برای گذراندن دو هفته ابتدایی سال جدید انتخاب می‌کنند، جست و جو و گشت وگذار برای یافتن ویلا و خرید نهایی برای فصل تابستان است. از این‌رو به‌طور معمول، بازار خرید وفروش ویلاها در شهرهای شمالی کشور در هر سال از روزهای پایانی سال گذشته همزمان با آغاز سفر مسافران نوروزی گرم می‌شود. اما تحقیقات میدانی انجام شده از وضعیت بازار معامله ویلا در سال‌جاری و مقایسه آن با سال‌های گذشته حاکی از آن است که تحت‌تاثیر شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خودخواسته بخشی از شهروندان از یک‌سو و همچنین مسدود شدن مسیرهای ورودی به شهرهای شمالی کشور از سوی دیگر، «تقاضای غیربومی» برای خرید ویلا به‌شدت کاهش یافته است.به تعبیر دیگر بسته شدن مسیر ورودی مسافران از نواحی مختلف کشور به شهرهای شمالی و قرنطینه خود خواسته برخی از شهروندان به علت شیوع ویروس کرونا، مهم‌ترین عامل بروز رخوت و کسادی در بازار شب عید محسوب می‌شود.

قیمت ویلا ها در بازار با تاثیر شیوع کرونا :

تحقیقات میدانی نشان می‌ دهد که در حال‌ حاضر ویلاها به لحاظ قیمتی در دو گروه قابل دسته‌بندی هستند؛ دسته نخست ویلاهای با بودجه خرید کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان هستند. این ویلاها عمدتا یک طبقه و دورتر از جاده‌های اصلی هستند. به گفته واسطه‌های ملکی در حال‌حاضر با توجه به سن بنا و دوری یا نزدیکی آن به محدوده جاده‌های اصلی امکان خرید یک ویلا با شرایط متوسط با حداقل بودجه ۵۰۰ میلیون تومان در برخی شهرهای استان مازندران و گیلان وجود دارد اما دسته دوم ویلاهایی هستند که به دلیل قرارگیری در شهرک‌ های مسکونی معروف و اصطلاحا «برند» قیمت پیشنهادی کل برای خرید آنها از ۷۰۰ میلیون تومان آغاز و تا بیش از ۴ میلیارد تومان نیز می‌رسد.عمده این ویلاها نوساز و اغلب دارای شرایط خاص همچون ویوی ابدی یا نزدیکی خاص به دریا هستند. جالب آنکه برخی از واسطه‌های ملکی برای ترغیب متقاضیان غیربومی خرید ویلا از اصطلاحاتی همچون شهرک تهران‌ نشین نیز استفاده می‌ کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی