سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز یک تیم جوان و کوشا دارد که در زمینه فعالیت آنها در خصوص پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت و ...میباشد.

  • ۰
  • ۰

کرونا این روزها بازارهای کشور را به رکود برده است؛ اما به نظر می‌رسد برخی از دلالان و واسطه‌ گران با ترفندهای مختلف، سعی در کشاندن خریداران از خانه‌های خود به بیرون با ترفند «بعد از عید همه چیز گران می‌شود» دارند. بازار مسکن، نمونه روشنی است که گذر از هر بنگاهی این موضوع را به طور کامل به رخ می‌ کشد. جهت اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در محله جردن تهران می توانید برروی لینک کلیک کنید. 

کرونا به عنوان بیماری واگیردار، امروز یکی از مهمترین معضلات دولت‌ها در سراسر کشور است. این ویروس سامسونگ را به تعطیلی کشانید و اقتصاد چین را با مشکل مواجه کرد. امروز ایرلاین‌ها نیز در ایران و سراسر دنیا از ضرر بزرگ خود سخن می‌گویند. بازار مسکن در ایران در طول ماه پیش، یک تکان بزرگ قیمتی را پشت سر گذاشت و آن افزایش قیمت نهاده‌ های اصلی ساختمان سازی بود. این افزایش، به شکل مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت مسکن تاثیر گذاشت.  آگهی‌ های مسکن در استان‌ های تهران و البرز و منطقه خراسان در دو هفته پایانی بهمن و دو هفته ابتدایی اسفند نشان از روند افزایشی قیمت‌ها دارند البته تهران، هفته اول اسفند را با کاهش قیمت‌ ها پشت سر گذاشت.

تاثیر کرونا بر قیمت مسکن

این روند افزایشی در تهران در دو بخش اجاره و فروش در هفته اول اسفند معکوس شد اما در هفته دوم اسفند مجددا ادامه یافت و حتی سطح قیمت‌ ها به بیش از هفته آخر بهمن رسید. روند افزایشی قیمت‌ها در آگهی‌ های ثبت‌ شده از سوی مالکان و مشاوران املاک به‌ صورت یکسان دیده می‌شود. در استان البرز آگهی‌های فروش ملک، بدون توجه به رخدادهای هفته‌های اخیر، کاملا افزایش قیمت داشته‌اند؛ اما در هفته‌ی آخر بهمن شاهد کاهش قیمت در آگهی‌های اجاره منتشر شده از سوی مالکان هستیم که این روند با شیبی ملایم در دو هفته ابتدایی اسفند در آگهی‌های مشاوران املاک نیز دیده می‌شود.

بررسی روند قیمت مسکن در مناطق ۲۲گانه حکایت از آن دارد در مناطقی که افزایش قیمت اتفاق افتاده، آمار معاملات نیز بالاتر بوده است. به‌عنوان مثال در منطقه ۲ متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی طی بهمن ۹۸ بالغ بر ۲۱ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان بوده که نسبت به ماه پیش از آن بیش از ۶.۲ درصد افزایش یافته است. در این منطقه یک‌هزار و ۱۸۸ فقره قرارداد طی بهمن ماه ثبت شد که در مقایسه با دیماه امسال ۲۶.۷ درصد رشد داشته است.

بنا به این گزارش در حال حاضر در بازار مسکن، برای خرید آپارتمانی ۶۹ متری با عمر ۱۵ سال ساخت در شرق تهران، در خیابان تهران‌ نو، شورا باید متری ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه کرد. در غرب تهران، منطقه ستاری، پیامبر مرکزی نیز برای یک خانه ۶۶ متری با عمر ۵ سال ساخت، هر متر ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد. در شمال تهران، منطقه قیطریه، چیذر برای یک خانه ۷۵ متری با عمر ۲۵ سال ساخت باید هر مترمربع ۲۴ میلیون تومان هزینه کرد. همچنین در خیابان انقلاب، گرامی یک خانه ۷۴ متری با عمر ۲۰ سال ساخت، متری ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

در این شرایط مشاوران املاک پیش‌بینی ادامه رکود در بازار مسکن در سال آینده را دارند. حسام عقبایی، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک درخصوص پیش‌بینی وضعیت قیمت مسکن در سال ۹۹ می‌گوید: بازار مسکن در فروردین ماه سال آینده به دلیل تعطیلی بازارها ثبات خواهد داشت، اما در اردیبهشت ماه قیمت‌ ها خود را پیدا خواهد کرد و در خردادماه قیمت مسکن به نوعی خود را به خوبی نشان خواهد داد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی