سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز

مجموعه سایبر گایز در تمامی مراحل پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت همراه شما خواهد بود.

سایبر گایز یک تیم جوان و کوشا دارد که در زمینه فعالیت آنها در خصوص پشتیبانی سایت، بهینه سازی سئو و طراحی سایت و ...میباشد.

  • ۰
  • ۰

متا تگ چیست؟

متا تگ ها در بخش کد های html قرار میگیرند و برای سئو سایت بسیار مهم می باشند البته برخی از این تگ ها مانند تگ عنوان و همچنین تگ توضیحات در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجوگر قرار میگیرد و در صورتی که به درستی ایجاد شده باشند می تواند در نرخ کلیک وب سایت (ctr) تاثیر بگذارند و در نهایت باعث افزایش بازدید وب سایت شوند.شما به روش های مختلفی می توانید متا تگ ها را به وب سایت خود اضافه کنید مثلا وب سایت های وردپرسی با استفاده از افزونه های سئویی که وجود دارد مانند All in One SEO Pack , Yoast SEO به صورت خودکار این تگ ها را به وب سایت شما اضافه می کنند پس نیازی نیست به صورت دستی این کد ها را وارد نمایید ولی اگر به صورت اختصاصی طراحی سایت انجام شده باشد باید به صورت دستی آنها را به وب سایتان اضافه کنید.

متا تگ

لیست مهمترین متا تگ های مهم برای بهینه سازی سئو

Title tag
META DESCRIPTION
TAG CANONICAL
(ALTERNATIVE TEXT (ALT
Robots Meta
(SOCIAL MEDIA META TAGS (OPEN GRAPH AND TWITTER CARDS
HEADER TAGS
RESPONSIVE DESIGN META

آیا متا تگ ها به سئو سایت کمک می کنند ؟

پاسخ بله می باشد ، متا تگ ها می توانند به بهینه سازی سایت شما کمک کنند البته تمامی متا تگ ها این قابلیت را ندارند و برخی از این متا تگ ها نیز ممکن است کارایی خود را از دست داده باشند مانند متا تک keyword که چند سالی می باشد که برای گوگل منسوخ شده است و گوگل از آن استفاده نمی کند البته برای موتورهای جستجوگر دیگر این متا هنوز کاربرد دارد ، به طور کلی برخی از متاتگ ها در سئو سایت تاثیر گذار می باشند و برخی دیگر نه. به طور کلی اگر می خواهید رتبه بگیرید باید علاوه بر این متا تگ ها روی فاکتورهای مهم دیگری مانند ایجاد محتوای با کیفیت و ایجاد ux (تجربه کاربری، رضایت کاربر ) و لینک ها نیز کار کنید.

TITLE TAG :
متا تگ تایتل بعد از محتوا به عنوان دومین فاکتور برای سئو داخلی می باشد.
شما نمی توانید بیش از یک عنصر <title> را در صفحه وب خود اضافه کنید.

  • نکات کلیدی برای نوشتن Title tag :

اضافه کردن برخی از کلمات خاص به برچسب عنوان (چگونه، بررسی، بهترین، راهنمایی، بالا، پیدا کردن، خرید آسان)

قراردادن کلمات کلیدی در این تگ

شماره ها را به عنوان خود اضافه کنید.
برچسب عنوان خود را با کلید واژه هدف اصلی خود شروع کنید.
البته اینم در نظر داشته باشید هر صفحه باید برچسب عنوان منحصر به فرد داشته باشد.

META DESCRIPTION

نکته : گوگل از Meta Description به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده نمی کند اما این تگ می تواند به شدت روی CTR صفحه شما تاثیر گذار باشد زیرا در نتایج جستجو نشان داده می شود.
نکته : در دسامبر 2017، گوگل طول این متا تگ را در نتایج جستجو افزایش داد.
طول مناسب برای Meta Description چه مقدار می باشد ؟

طول مشخصی برای این قطعه مشخص نشده است و طول آن متفاوت می باشد و بر اساس آنچه که سیستم های ما آن را بیشتر مفید می دانند انتخاب می شوند او همچنین ادامه داده است " گوگل حداکثر طول جدید برای قطعه ها را نمی گوید زیرا قطعه ها به صورت پویا تولید می شوند. ولی 160 کاراکتر برای تگ توضیحات در حال حاضر بهتر می باشد.

  • نکات کلیدی برای نوشتن Meta Description :

بر روی تعداد کاراکترها تأکید نکنید، زیرا گوگل ممکن است تگ دیسکریپشن را از محتویات متن شما براساس جستجوی کاربر انتخاب نماید
متا دیسکریپشن تکراری ایجاد نکنید.
کلمات کلیدی مورد نظر خود را در این تگ اضافه کنید.

TAG CANONICAL :

تگ کانونیک یک تگ html با یک خصوصیت به نام rel = canonical می باشد این تگ برای مواردی استفاده می شود که مطالب تکراری در وب سایت موجود می باشد و ما می خواهید آدرس اصلی را به موتورهای جستجوگر نشان دهیم تا توسط موتورهای جستجوگر به خاطر محتویات تکراری جریمه نشویم.
یا به صورت خلاصه تر، با استفاده از تگ کانونیک در کد های وب سایتمان ، ما به موتورهای جستجو می گوییم که این URL اصلی صفحه است از و در صورتی که محتویات تکراری با آدرس دیگر موجود می باشد آن را نادیده بگیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی